torsdag 5 mars 2009

Dockskåp


Det här är mitt dockskåp, inköpt på Tradera (finns att köpa nytt på tex Skala Minimal) och är något av ett sorgebarn eftersom jag inte är nöjd med det och eftersom jag inte har någon bra plats för det. Nu står det på pianot och ligger i farozonen för arkivering i källaren eller försäljning.

Jag gillar inte plastigheten i fasaden, att fönstrena är för små och icke skalenliga i förhållande till rummen och att de dessutom sitter lite snett och vint på sina ställen. Gillar heller inte burspråken i taket, så de har jag börjat riva bort i renoveringsövermod. Invändigt lutar golven och listerna är för tjocka så man kan inte ställa möbler för nära väggarna. Det fanns tidigare trappor mellan våningarna men de har jag tagit bort eftersom de tog för stor plats.

Tänker ibland att jag ska riva bort alla fönster, sätta på nya dörrar med nya fönster och lägga nytt tak, renovera invändigt med nya lister, tapeter etc. Känns som lite för mycket arbete än vad jag har tid med just nu. Ena dagen tänker jag att det bara är roligt, andra vill jag köpa ett annat mer behändigt både plats- och arbetsmässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar