lördag 2 maj 2009

Docka med blombukett


Jag håller på med att experimentera utifrån James Carringtons beskrivningar i boken 1/12 scale character figures for the doll's house vilket inte är det lättaste - särskilt inte vad det gäller ansikten, men jag tror jag är på rätt väg! Jag gillar den här tjejen, trots att hon har lite för stort ansikte och ser lite klumpig ut.

Kläderna blev jag väldigt nöjd med! Klänningen är sydd efter mönstren i en bok som jag köpte för ett tag sen: Sewing dolls' clothes. Skorna är påmålade, det blir ju snyggast tycker jag.

Den innehåller 27 projekt i skala 1:12 alltifrån 1800-talsdam till tygförsäljerska, älva, tjuv och fåraherde. Den kommer att vara väldigt användbar för mig!

Nu ska även jag gå ut i det fina vädret och umgås lite med mitt barn.

1 kommentar:

  1. Jättefina dockor du gör, tycker jag.
    Det måste vara ett pillergöra verkligen med alla små detaljer!

    SvaraRadera