söndag 26 september 2010

Några saker



Jag har gjort ett väldigt lyckat köp på Tradera, detta vackra entrådiga garn för en billig penning. Lyxigt ändå, vet ju inte ens vad jag ska göra med det! Det är tyvärr lite för tunt för att använda till min mormorsrutefilt. Vi får se vad det blir...

I går kom mannen hem från bokmässan och hade med sig några begagnade fynd till mig, gulligt! Nu stickar jag inte speciellt mycket (han tror fortfarande att virka och sticka är samma sak) men särskilt boken med strumpan på verkar lovande, både vad gäller mönster och olika maskförklaringar osv.

4 kommentarer:

  1. Snygga färger på garnet, vilket kap! Grattis! Kul med ny inspiration, håller med om sockboken.

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett bra köp! Snällt av din man att köpa böckerna. Då kan man stå ut med att de inte kan skillnaden mellan virkning och stickning.

    SvaraRadera
  3. Men vilken gullig omtanke av din man. Undrar om min skulle bara tänka den tanken. Ja kanske !! Garnet är jätteläckert. Du kan väl ta dubbla trådar eller sticka med grova stickor så det blir så där fluffigt . Lycka till med köpet i alla fall. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Snygga garner! ibland har man tur på tradera.
    Min man skulle nog aldig komma på tanken att köpa handarbetsböcker, Maja

    SvaraRadera